בשיחות סגורות | בחמאס מודים: מרואן עיסא אכן חוסל

חדשות קול חי No Comments on בשיחות סגורות | בחמאס מודים: מרואן עיסא אכן חוסל

חמאס מאשר בשיחות סגורות כי מרוואן עיסא, רמטכ"ל ארגון הטרור בפועל, חוסל בתקיפה הישראלית בנוסייראת ביום שני שעבר. לפי הדיווח, "הוא נפצע, אך גורלו לא ברור". ביום שישי האחרון אמרו גורמי הביטחון לשרי הקבינט כי מתרבות העדויות על כך שעיסא אכן חוסל

צילום: ללא
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מרואן עיסא, סגנו של מוחמד דף, אכן שהה במקום שהותקף בנוסייראת על ידי צה"ל ביום שני שעבר. כך אמרו מקורות פלסטינים יודעי דבר בעזה לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. לפי הדיווח, "הוא נפצע, אך גורלו לא ברור".

ביום שישי האחרון אמרו גורמי הביטחון לשרי הקבינט כי מתרבות העדויות על כך שעיסא אכן חוסל.

על פי אתר "הגרדיאן", כל מערכות התקשורת שבין בכירי חמאס, שמסתמכות על אפליקציות מוצפנות ושליחים – השתתקו ליותר מ־72 שעות אחרי אותה תקיפה, בדומה למקרים אחרים שבהם חוסלו ראשי ארגון הטרור.

מרואן עיסא נחשב לאחד המחבלים האכזריים והמסוכנים שמילאו את שורות ארגון הטרור חמאס. יליד אל בורייג' שברצועת עזה, עיסא הצטרף לחמאס בגיל צעיר ובילה חמש שנים בכלא הישראלי בשל פעילות טרור. בנוסף, עיסא הוחזק במאסר על ידי הרשות הפלשתינית אך שוחרר בתחילת האינתיפאדה השנייה.

עיסא לקח חלק פעיל השתלטות החמאס על רצועת עזה ואף הוציא להורג שלושה אסירי פת"ח במהלך ההשתלטות של ארגון הטרור על מנגנוני הביטחון ברצועה בשנת 2007.

לפני ההתנתקות עיסא נחשב בצה"ל כמי שאחראי בחמאס על תקיפת יישובים ישראליים וככל הנראה היה הראשון בחמאס לתכנן פעולות חדירה מורכבות עם כוונה להשתלט על ישובים. עיסא נפצע בשנת 2006 במהלך ניסיון חיסול של צמרת הפיקוד של חמאס ברצועה.

כאיש הזרוע הצבאית של חמאס, עיסא מיעט להופיע בפומבי. בשנת 2011 הוא לקח חלק פעיל במשא ומתן על שחרורו של החייל החטוף גלעד שליט ובשנת 2015 השתתף באורח נדיר בוועידת ארגון הטרור חמאס וקרא להכפלת כוחו של הארגון, לקראת עימות עתידי עם ישראל.

עיסא שכל את אחיו וואיל ואת בנו הבכור בראא', שנהרג מאש צה"ל במהלך התפרעויות ליד גדר הגבול בשנת 2018. מצרים סירבה להעניק למחבל הפצוע סיוע רפואי ובכך חרצה את גורלו.



0 תגובות